RSS Feed

Riktig God Påske

Posted on

God påske til alle der ute!

I dag skriver vi 1. påskedag. Sola skinner og fuglene kvitrer. Det oppleves veldig godt. Her hos meg har påskeuka gått med til eksamensskriving og familiekos. Årets påskevær har vært så-som-så her i trøndelagene. Men vi står han av – i takt med yatzyterningene som ruller over stuebordet. Påska er fin uansett. Det viktigste er å samle de man har kjær, og å ha det trivelig sammen.

 

Trondheimspåske

 

Det gjelder å ha en positiv innstilling til tilværelsen og se de fine lyspunktene der de er i øyeblikket der og da. Enten det handler om ei blikkstille elv som renner sakte og høytidelig forbi Nidarosdomen en grå vårdag, eller…

 

Påskekyllingen vår!

… Storsjarmøren Elias som gjør sitt ytterste for at matmor skal legge merke til hvor flink han er til å bære på den fine påskekyllingen, eller…

 

Påsketulipaner

 

 

… En vakker glad påskebukett med tulipaner fra trivelig kusinebesøk, eller…

 

 Pølsegrilling

… Pølsegrilling på terrassen, eller….

 

Grillmesteren

 

… og grillkos, eller….

 

 

Rabarbra

 

… Frodige rabarbraknopper som titter så freidig opp av jorda, eller…

 

Beina på bordet

 

… Nytelsen av å ha tid til å rett slenge beina på bordet (i nye fine påskeraggsokker), lene seg bakover, og…

 

Påskeraggsokker

… Nyte ei god strikke- kose- stund…

 

Påskestrikk

 

 

Tross eksamensskriving, har jeg også klart å finne roen denne påska. Sokkestrikking er trivelig for både kropp og sjel, og kan skje både inne og ute. To par raggsokker blir resultatet innen «påska ringes ut». Det er ikke verst til å være meg! Og enda har det bare vært kosestrikking. I tillegg har dagene vært fylte med tid til både feelgood- litteratur, familiebesøk, yatzy- spilling, koselige måltider, gode pratestunder, turgåing og – ikke minst: Bittelittegranne masteroppgavejobbing (noe annet var da vel ikke ventet) 😉

Terrassekos

 

Jeg håper du også har klart å finne tid til litt ro innimellom slagene, disse gode påskedagene. Hvis ikke – er det ennå tid igjen:

krokus

Ta et lite skritt til siden og trekk pusten

– helt ned i magen..

Kjenn at du er her og nå –  I dette øyeblikket.

Registrer hvordan det står til

– bare registrer.

Aksepter at det er som det er –

Og det får være helt greit.

Pust sakte ut igjen…

Ha ei fortsatt god påskehelg!

10 responses »

  1. Så herlig påske hos deg! Lykke til med eksamen!

  2. Høres ut som om du har funnet den rette mixen. Koselig med slike dager uten stress, der det likevel skjer noe. Da får man ladet batteriene.

    Kos deg de siste dagene, og lykke til med eksamen!

  3. Ser ut som du har hatt gode påskedager fylt med mange gode elementer 🙂
    God påske og lykke til med eksamen!

  4. Hjertelig takk Hanne – Ei riktig fin påskeavslutningshelg til deg også 🙂

  5. Hjertelig takk for gode ord Mimouna. De skal jeg ta med meg inn i de kommende hektiske ukene. Riktig god påskehelg til deg også 🙂

  6. Hjertelig takk for koselig kommentar Line Kristine. Ei flotters påskeavslutningshelg til deg også 🙂

  7. Hei kjære deg. høyrer eller leser at du har hatt ei flott påske. Det ahr eg også. Og no skal eg i sofaeen og finne roen eg og. I kveld og i morra er det tid for det. Fra torsdag har dete stort sett gått i ett, men det er verdt det. Litt trøtt men fornøgd dame. Nyt sist dagen av påska md dine du også

  8. Ser ut som det har vært hyggelig i din påskeferie også, selv om den måtte inneholde litt arbeid. Jentene dine, disse fine unge damene? Sokkene var flotte, jeg smiler meg avgårde med mine på pinne 2 1/2… De hvite og røde jeg strikker på, har jeg klart å rote bort den 5. Pinnen til, men den dukker vel opp når jeg minst aner det. Elias er jo en artig liten tass jeg har glede av å se på bloggen din av og til. Ekstra moro når jeg ikke kan kose med egen hund lenger.

  9. Takk kjære Greta – I morgen er planen å ferdigstille eksamensoppgaven hvis vi får gråvær, og ha våronn i hagen hvis vi får finvær. Uansett blir resultatet forhåpentligvis bra 🙂
    Ei fin påskeavslutning til deg også – klem

  10. Kjære Lisbeth – Jeg føler meg heldig som har både jentene, strikketøyet og Elias-sjarmøren blant de mange gleder som velsigner livet mitt.
    Jeg er lei meg på deres vegne, over tapet av hunden deres. Etter å ha mistet flere hundevenner selv opp gjennom tida, så føler jeg med dere. Ta vare på de gode minnene – De varer for alltid ❤
    En riktig gro påskeavslutning till deg – Klem

Legg igjen en kommentar

