RSS Feed

Godt nytt år

Posted on

Godt nytt år til nord og sør, øst og vest. Jeg håper dere alle har hatt ei riktig trivelig juletid. Selv har jeg kost meg sammen med familie og venner. Det har vært rolige og gode dager fylt med god mat og drikke, sukkersøte julefilmer på tv, spennende lesestoff og lette strikkeprosjekt.

10846049_10205416459672777_8711597357164370368_nLitt strikking har det blitt siden sist, selvom jeg har vært lat med bloggingen. Ny jobb har tatt mye av høstfokusen min og det har vært helt greit. Sånn er det bare fra tid til annen. Så kan jeg heller rette blikket fremover gjennom dette nye året, mot nye muligheter og nye strikkeprosjekter. Det blir garantert spennende!

IMG_3511_mediumJeg har strikket noen Mariusmønstrete tennbrikettskjulere og gitt bort som julegaver. Her er to av dem: Den brune er strikket i Sterk fra DSA, på pinner nr 3,5 mm. Den grå er strikket i Perfect fra Sandnes Garn, på pinner nr 3,5mm. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet og kommer helt sikkert til å strikke enda flere. Søstera min har lagt inn ønske om hytteputer i samme mønster og farge (grå), så vi får se hva jeg kan få til utover året..

uploadedImage_medium2.pngEt mykt og godt babyteppe er blitt heklet i Mor Aase, ull/bomull fra Sandnes Garn, på heklenål nr 4.00 mm. En nevø har fått ei lita tulle, og dette blir dåpsgave.

uploadedImage_medium2.pngEi par røde-hvite-blå Fana-mønstrete raggsokker er strikket og sendt til USA hvor ei niese i utveksling ønsket å gi «norske raggsokker» i julegave til vertsfamilien sin. Raggsokkene er strikket i Mor Aase fra Sandnes Garn, på pinner nr 3.00 mm.


FullSizeRender Jeg har til og med prioritert å strikke meg selv et par enkle vaffelmønstrete ullvotter i høst. Disse er strikket i Cascade 220, på pinner nr 3. Jeg hadde ikke noe spesielt mønster til vottene, men tok utgangspunkt i et opplegg på 48 masker og så strikket jeg ivei. Tommelkilen ble strikket inn i sidesømmen på vottene og dermed ble passformen veldig god. Etter tommeøkningen strikket jeg bare videre til vottene ble lange nok for hånda mi, og så felte jeg rundt på tuppen. Det ble sannelig ikke så verst. Muligens strikker jeg et par til etterhvert..

FullSizeRender FullSizeRender

Så gjenstår kun å ønske dere en riktig fin januar med mange fine strikkestunder. Ta vare på dere selv, og hverandre!

FullSizeRender

4 responses »

  1. Flotte strikkeprosjekt hos deg, så gøy å designe dine egne votter! Ha et flott nytt strikkeår!

  2. Takk for det Hanne. Når kreativiteten sprudler, er det ikke måte på hva det kan bli av spennende resultater 😉

  3. Godt nyttår kjære venn. Så masse flott du har laga i det siste da. Likte spesielt dei vottene eg da. Det var ikkje dumt. Må skrive opp slike votter i kanskje strikke lista mi.
    Følger deg eg når du legger ut nye ting. God ny uke til deg vennen

  4. Takk for gode ord kjære Greta og ei god kreativ uke til deg også 🙂

Legg igjen en kommentar

