Daily Archives: mai 5, 2013

Red Ravelry på hotellweekend

Posted on

Eksamen nr 2 er endelig ferdig og levert. Vi har passert april og kommet godt i gang med mai. Og nå nyter jeg noen små fridager før nye eksamener gjør seg gjeldende over helga. Fridagene tilbringes på koselig og erverdige Grand Hotell Terminus i Bergen, hvor vi feirer bryllup for en nevø og hans utkårede denne helga.

Ettersom eksamenstida i seg selv ikke har vært noe gavmild når det gjelder strikkestunder, så gleder jeg meg over å utnytte alle tilgjengelige øyeblikk denne helga til å finne frem strikkepinnene.

20130504-110428.jpg

Første mulighet tilkjennega seg allerede på flyet,og de 50 beregnede flyminuttene fløy like fort som maskene på pinnene mine.

20130505-102000.jpg

Siden fikk også hotellets skrivestue og salongen beærelsen av å få mitt Red Ravelry Shawl– strikketøy på besøk.

Jeg skal ikke skryte på meg å være noen rask strikker, det kan bekreftes av alle mine gode strikkevenner. Men jeg er heller en riktig kosestrikker. For når pinnene klikker taktfast i rolig harmonisk tempo, så blir også jeg rolig og harmonisk. Jeg koser meg. Da glemmes stress og jag for ei stakket stund og tiden går liksom litt stillere – I allefall så dempes dagliglivets støy ganske så betraktelig. Det er hva man kan kalle for ro.

20130505-103149.jpg

Bryllupsfeiringen ble en suksess, og både brudgom og brud fikk sin hjertens utkårede. Etterpå ble det middag og taler, kaffe og sang. Tidsskjema holdt selvfølgelig ikke, men alle var enige i det hadde vært en minneverdig kveld. Mitt hjemmelagde lille eventyr, basert på historien om «En glad gutt» av Bjørnstjerne Bjørnsson, ble overraskende godt mottatt av både brudepar og gjester. Det varmet et svulmende tantehjerte så klart.

20130505-142018.jpg

Kvelden ble avsluttet ved at nesten alle gjestene samlet seg på dansegulvet og tok en synkron «Gangnam style». Festlig 🙂

Dagen i dag står i hjemreisens og avskjedens tegn. Det er synd å reise fra familie og gode venner, som vi i utgangspunktet treffer altfor sjeldent. Men sånn er livet. det skal nå også bli litt godt å komme hjem igjen, hente bikkja som har feriert på Stjørdal hundepensjonat disse dagene, og bare slappe av til hverdagen starter i morra. Kanskje blir det til og med litt kveldsstrikking.

En riktig god søndagskveld til alle!