Daily Archives: oktober 9, 2011

Høststemning

I natt hadde vi høstens første frostnatt (brrr), og det er utrolig hvilken endring det har gjort med lufta ute. Det er skikkelig rått ute i dag. Heldigvis fikk vi rydda inn alt av hagemøbler og klippet plenen for siste gang i går mens sola skinte og det ennå var deilig å hold på ute i hagen. I dag nytes søndagsfreden inne med pensumlesning og en god kopp kaffe. Et par nye raggsokker vokser også på pinnene. Denne gangen strikker jeg mitt første par med herresokker – Sønnen har bedt om et par sokker til vinteren – og da kaster mor seg selvsagt over pinner og garn =)

Mens jeg holdt på ute i hagen i går, så sørga jeg for å få med meg inn noen fine grener med Japanske lykter. De er nå satt i sitronvann i en gammel vase på bordet ved stuevinduet. Der får de stå å prege stuen med god og gledelig høststemning så lenge de bare orker.