Daily Archives: april 3, 2013

Kreativ glede

Posted on

I går var jeg på koselig strikketreff med koselige venner, og der ble jeg både inspirert og fikk veiledning i hekling av Karipias søte stjerneformede glassbrikker. Resultatet ble  ikke så verst, om jeg skal si det selv. Likevel må jeg innse at jeg nok var litt ukonsentrert mens undervisningen pågikk. Det var jo så mye trivelig å prate om samtidig. Så da jeg kom hjem heklet jeg likesågodt en ny glassbrikke før jeg tok kvelden. Skapergleden var på plass i dag tidlig også, og nå har jeg fire nye fine jevne glassbrikker ferdig. Den første fra i går får lov til å fortsette og være en «prøvelapp». Det kan jo være litt kjekt å ha noe å se etter ved senere anledninger.

Glassbrikker_2

De fire fine glassbrikkene skal imidlertid få æren av å bli gave til en spesiell person på andre siden av kloden, som ikke er leser av denne bloggen (Derfor kan de vises frem). Så de skal pakkes pent inn og etterhvert sendes avgårde, sammen med litt andre godsaker.

Glassbrikker_3

Materialer er Mandarin Petit i fargene støvbrun og lime. Heklekrok nr 3,0 mm.

Glassbrikker_4

Det er fort gjort å hekle slik søte små brikker, og så blir resultatet så pent – Rett og slett et takknemlig arbeide. Med enkelhet kan også glassbrikkene hekles både større eller doble, og da bli til flotte grytekluter. Kanskje en ide til etterfølgelse…

I have made a few beautiful Star shaped Glass Coasters for an American Swap friend. I really like the result and the color combination of the yarns. The pattern is from My friend Karipia, and is published in Norwegian.

Takk for at du tok turen innom – Vi blogges igjen!