Apple Leaf Cloth

Posted on

070609_2

Så vakkert som dette har epletreet vårt vært i vår – Et vell av hvite og svakt rosa blomster i kontrast mot en bakgrunn av klart grønne lubne blad.

Ut fra gode minner og glade foto, har jeg latt meg inspirerer til enda en selvkomponert klut. Også denne gangen med bladmotiv. Her er imidlertid bladene strikket sammen med resten av klutemønsteret i en vertikal bord.

This is a photo of our beautiful apple tree – A profusion of white and slightly pink flowers in contrast to the background of clear green leaves.From memories and happy photo’s, I’ve found the  inspiration for a new self-composed cloth with leaf motifs.

Apple-Leaf-cloth_4

Jeg kan tenke meg at mønsteret også vil kunne passe til et matchende håndkle. Derfor ser jeg ikke for meg å bruke denne kluten som oppvaskklut. Jeg syns nok den passer bedre som ansiktsklut/ vaskeklut. Perfekt som venninnegave sammen med et lekkert såpestykke, kanskje..

I imagine that the pattern also will fit for a matching towel. Therefore, I don’t think of tis cloth as a dishcloth. I think it will be perfect as a facecloth. Maybe as a gift for a good friend along with a bar of soap …

Apple-Leaf-cloth_1

Følgende materialer er benyttet:

  • Garn: Per Tryving Petunia, farge; lys gulgrønn, ca 25 gram
  • Rundpinner nr 3,0 mm
  • Stoppenål

Størrelse: ca 20 x 20 cm


Materials:

  • Yarn: Per Tryving Petunia, color yellow green, about 25 grams
  • Needles: Circular needle, No. 3,0 mm
  • Tapistery needle.

Size: approx 20 x 20 cm.

Mønsteret kan lastes ned/ Download pattern HERE

(foreløpig kun engelsk versjon)

Ett svar »

  1. For en flott klut! Helt enig, passer bedre som en ansiktsklut. Og med matchende håndkle og velduftende såpe er det jo en gave til å smile rundt av!

  2. Fin klut og ja, det hørtes ut som en fin venninnegave.

  3. Ååå den kluten var fin. Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik flott klut. Ha ei flott helg!

  4. Lekker klut! Selger du oppskriften? Må man være medlem på ravelry for å få tilgang?

  5. hei. Så flottekluter du strikker. Når eg strikker kluter er det bare heilt enkle. Men dei er gode. Eg bruker ikkje noko anna på kjøkkenet enn heimelaga kluter eg. syns dem er best.
    Dei var veldig skjønne desse du lager.

    gleder meg til tirsdag :=)

  6. Tilbaketråkk: Three new cloths for midsummers eve « Petronellas kreative verden…

  7. this is my favorite of them all so far. The next favorite is the single leaf in the corner one.

  8. Thanks angelica7, for your kind comment 🙂

Legg igjen en kommentar