Fana på flytur

Posted on

Her i uka var jeg og gubbelillen en liten tur i Bergen, og Fanakofte- strikketøyet fikk være med. Jeg var litt spent på hvordan det ville gå å få med strikketøyet på flyet. Man vet jo aldri med disse flyselskapene.. Jeg har ikke hatt problemer med Norwegian, men denne gangen skulle vi reise med SAS så da var jeg litt spent. Men det viste seg helt unødvendig. Fanakofte- strikketøyet sjarmerte alle i sikkerhetsklareringen og vi gikk rett gjennom, helt uten noe problem. Supert !

20130414-211229.jpg

Det fine med flystrikking er at nøstene kan plasseres fint i avislommen på setet foran og så kan man bare strikke ivei, uten tanker for hensyn til retningslinjer for plassering av handbaggasje.

20130414-211607.jpg

I Bergen var det vår. I allefall mer vår enn her i Trondheim. Krokusen blomstret fint på plenen utenfor hotellet der vi bodde. Allikevel kunne vi også se snø som lå i gater og hager der sola ikke kom så godt til.

20130414-211830.jpg

20130414-211849.jpg

Oppe på Ulrikken kunne man imidlertid se at våren er sein også i Bergensområdet, dette året. Likevel var utsikten flott.

20130414-212207.jpg

Det ligger ennå snø på toppene rundt Bergen.

20130414-212500.jpg

I følge drosjesjåføren som kjørte oss fra Flesland til byen, så hadde det vært en uvanlig kald vår i år, til Bergen å være. Snøen forsvinner vanligvis senest i mars, men i år har det faktisk snødd i april også.

Vi hadde etpar fine dager i Bergen og vi kosa oss skikkelig med både sightseeing og besøk hos kjær familie. På hjemoverturen fikk jeg sannelig til litt flystrikking igjen. Koselig!

20130414-212836.jpg

Våren kommer nok til Trondheim også, etterhvert. I skrivende stund blåser det friskt fra sørvest utenfor husveggene. Temperaturen er god, ca 8 plussgrader. Værmeldinga fremover er også mild og fuktig. Det lover godt for snøsmeltingen. Hurra 🙂

Ha ei riktig fin uke fremover, du også.

Ett svar »

  1. Hva er vel bedre enn å kunne strikke på flyet, har aldri hatt problemmer med å få med meg strikking men hører andre har hatt det.

  2. Det er supert å strikke på flyet, Sofie – En ellers kanskje kjedelig flytur, «flyr» avgårde når man har et strikketøy å fokusere på 🙂

  3. Så gøy å strikke på fly, skal ut på lang flytur om halvannen uke, må starte på et nytt kjekt strikk… ha en fin, ny uke du også!

  4. Takk for koselig kommentar Hanne. Ei fin uke til deg også, og lykke til med nytt strikkeprosjekt og reise 🙂

  5. Ja du kose deg godt med strekkinga din, og koselig at dåkker hadde triveleg helg i Bergen. Hos oss regner det, ja endelig sier eg bare for eg savner faktisk regn, kun bare sol og atter sol, men eg skal ikkje klager, men vil også ha regn…hehe..masse klemmer fra meg…;))

  6. Takk kjære venn, for koselig kommentar. Regn er også viktig for at våren skal komme til sin rett. Men sol er nå deilig da 🙂

  7. Det gjenstår å prøve å strikke på fly. Har hatt med strikketøy, men aldri tatt det med inn i flyet. Men det skal forsøkes enste gang. Våren er nok komen ganske langt i bergen ja, sjølv om det nok er seint der også. Men no smelter det godt over alt. bare det ikkje blir for mye regn, så er det bare kjekt emd dette mildveret. vi vil bli kvitt vinteren no. Ønsker deg ein fin dag og ei god uke. klem

  8. Takk i lige måde Greta – Vi satser på våren 🙂

  9. Ja, det er ikke alle Fanakofter som er så bereiste, gitt! Jeg var på Ulrikken for noen uker siden, da var det enda litt mer snø… Men utsikten er flott!!!

  10. Flotte bilder fra en flott by. Jeg elsker Bergen.
    Veldig kjekt å få strikket på flyreiser, tiden går så fort da.
    Ønsker deg en flott og kreativ uke, Klem

  11. Det har du jammen rett i Tesha. Fanakofta mi er virkelig bereist og har vært med på mye morsomt den tida jeg har holdt på med prosjektet. Og turen til Bergen og Ulrikken var en av høydarene 🙂

  12. Hjertelig takk Kari for koselig kommentar og ha ei riktig fin uke du også 🙂

Legg igjen en kommentar