For første gang…

Posted on

Så har jeg altså gjort det – For første gang – Bestilt garn fra en utenlandsk garnforhandler – En gang må jo være den første, tenkte jeg, da jeg innså at jeg sannsynligvis får for lite Malabrigo Sock- garn til mitt Ravelry Red- sjal. Og for lite garn nytter jo ikke. Så da må man bare bestille garn, da.

Jeg fant frem til den engelske nettbutikken Nutty Knitting Supplies, og bestilte garn derfra: Et nøste Malabrigo Sock – Ravelry Red £12.99, og et nøste Malabrigo Sock – Tiziano Red £12.99. På grunn av toll- og momsregler og sånne greier, så tenkte jeg det var lurt å ikke handle så mye på en gang

Malabrigo Sock – Tiziano Red

Malabrigo Sock – Ravelry Red

Garnkjøpet betaltes via PayPal, og transaksjonen gikk veldig greit. Jeg har mottatt kvittering fra nettbutikken på kjøpet, og alt ser veldig OK ut. Nå gjenstår det bare å vente og se hvor seriøs nettbutikken klarer å være i forhold til levering – Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar før jeg har garnet her hos meg. Det vil i såfall få betydning for eventuell videre handel.

Hvis noen av dere der ute har erfaringer med garnkjøp fra utenlandske nettbutikker, vil jeg være takknemlig om dere vil dele erfaringene deres med meg. Jeg ser nemlig for meg at dette garnkjøpet ikke vil bli det siste..

 

For the first time I have ordered yarn from a foreign yarn retailer – I realized that I probably won’t have enough Malabrigo Sock yarns to my Ravelry Red- Shawl. So then I just have to order some more yarn. I pinpointed the English storefront Nutty Knitting Supplies, and ordered yarn from there: One skein Malabrigo Sock – Ravelry Red, and one skein of Malabrigo Sock – Tiziano Red. I’m very excited about how long it takes before I have yarn here with me. So now – just waiting..

 

Ha ellers en riktig flott mai- tirsdag!

Ett svar »

  1. Så flott garn du har bestilt! Det kommer nok til å gå bare fint. Jeg har bestilt flere ganger fra utlandet og det tar bare litt lengre tid i postgangen, ellers fungerer alt slik det gjør i Norge. Paypal er en enkel og fin betalingsløsning. Den bruker jeg også ofte. Kos deg masse med det nye garnet ditt:-)

  2. Det høres veldig bra ut Tiara. Takk for at du deler din erfaring med meg. Jeg krysser fingrene for at alt vil gå fint med garnkjøpet mitt også 🙂

    Ha en fin dag.

  3. Håper det går bra og det gjør det nok sikkert. Har ikkje bestilt garn fra utlandet eg heller. Tryggest å kjøpe i Norge hehe. Er greit om ein veit kva ein vil ha da sjølvsagt. Fin farge på det er det no hvertfall

  4. Takk Greta – Jeg syns også garnet har veldig fin farge. Satser på at kjøpet går veldig bra 🙂

  5. Dette går nok bra. Har ikke bestilt fra den butikken, men fra minst 4-5 andre utenlandske garnbutikker, både i USA, Tyskland, Danmark og England. Det har alltid gått bra, postgangen er av og til nesten like raskt som i Norge, men det kan nok kanskje gå noen dager ekstra da. Det kjekke med Paypal er at du har en garanti og kan få pengene tilbake dersom noe ikke fungerer (du ikke får garnet osv)!

  6. Det går nok bra, har aldri bestilt garn fra utlandet da jeg reiser så mye, men bestilte en jakke ifjor til prinsessa fra Danmark, den ble veldig dyr da jeg måtte betale toll, men det er typisk min uflaks, lykke til!

  7. lisbeth58bula

    Det har gått fint for mitt vedkommende.

  8. Så bra Lisbeth – Jeg satser på det samme for meg også 🙂

  9. Den feilen har jeg også gjort en gang da jeg bestilte broderier fra utlandet. Tenkte ikke på at det finnstollregler og da ble det dyrt gitt. Håper denne gangen at jeg har klart å holde meg under beølpsgrensen.. 🙂

  10. Dette høres betryggende ut Marihøna. Men jeg håper jo at jeg skal slippe å kreve pengene tilbake. Vil jo helst at alt bare skal gå helt fint 🙂 Ha ei fin helg, og takk for at du delte dine erfaringer med meg 🙂

Legg igjen en kommentar