Daily Archives: august 8, 2008

Flower Basket – og ny isskrapevott

Posted on

Jeg er endelig ferdig med strikkingen av mitt første Flower Basket sjal. Nå gjenstår bare vask og blokking før det endelige resultatet kan vises frem. Det har vært kjempemorsomt å strikke dette sjalet – og jeg kommer helt sikkert til å strikke flere.

En liten titt før blokking er lov:

I’m proud to tell that I have finished my first Flower Basket Shawl. It have been fun, and I’m sure that I will knit even more shawls of this pattern.

Jeg har også gjort ferdig min tredje isskrapevott, siden sist jeg blogget. Denne gangen valgte jeg å strikke med dyp rosa dobbelt Hifa 3- garn fra Hillesvåg og Merengue fra DSA, noe som ga en morsom effekt, syns jeg. Pga garnvalget, ble denne votten noe mindre enn de to jeg har strikket fra før. Det gjorde ikke noe, men er jo greit å «ha i bakhodet».

I also have finished my third Ice scraper mitten. Fore this one I have used double thread of Hifa 3 wool yarn from Hillesvaag, in the color pink, and some Merengue yarn from DSA. Afte knitting the mitten is filted by washing with clothes in the washingmashine on 40 degrees celcius.