Daily Archives: august 19, 2008

Wrap Style ankommet/arrived

I dag kom den høyst etterlengtede boka Wrap Style, av Pam Allen & Ann Budd, endlig med posten. Jeg bestilte boka på Amazon i begynnelsen av august, så leveringstiden har altså vært på litt over to uker. Fyttikatta for ei lang ventetid (hehe).. Jeg har kun kost meg med å titte i boka i dag, for jeg har jo allerede tjustartet på det som fikk meg til å bestille boka; nemlig Shetland Triangle- sjalet. Jeg ser imidlertid at det er flere potensielle strikkeprosjekter i boka, så hvordan jeg skal få tid til studier, jobb og familie i høst – det skjønner ikke jeg 😀

Read the rest of this entry

Hemmelig venn – August 2008

I dag har jeg fått tilsendt en kjempefin gave fra min Hemelige venn – august, på Hobbyboden. En herlig hjemmestrikket oppvaskklut (eller kopptue som vi sier på min dialekt) i ei fin rødfarge, to nøster med Regia flerfarget (mest blått – utrolig flott) sokkegarn, solbærtoddy, en pakke med fine servietter, og deilig Smil- sjokolade. Sjokoladen ble fortært med stor iver nesten før jeg fikk fotografert ervervelsen, kluten er allerede tatt i bruk, og den fungerer utrolig bra – kanskje jeg må hive meg på klutetrenden, jeg også.. Sokkegarnet er også så fint at jeg, som egentlig ikke er noen sokkestrikker, bare må finne meg ei fin oppskrift og sette igang. Kan ikke la denne sjansen gå fra meg 🙂

Min gode Hemmelige venn har gitt meg noen hint for at jeg skal klare å gjette hvem hun er, og hintene er at gaven var pakket inn i gavepapir med motiver fra Hellas, samt den hjemmestrikkede kluten.. Etter litt fundering og leting på bloggene til de aktuelle påmeldte til HV august, er jeg nesten sikker på at Ronille må være min Hemmelige Venn denne måneden. Har jeg rett?