Daily Archives: august 16, 2008

Mitt Ravelympic’s- prosjekt

Som jeg har snakket om før, og som dere nok uten tvil har lagt grundig merke til, så går det mye i Lace- strikking hos meg for tida. Jeg er blitt skikkelig hekta og storkoser meg med k2tog, yo, ssk, og sånne engelske «koder» som jeg bare for noen få uker siden syntes virket skrekkelig skumle og uoverkommelige..

Jeg har faktisk vær temmelig modig (til å være meg) og meldt meg på Ravelry’s OL satsning – Ravelympics 2008, med Lace- strikking, og er allerede godt igang med det som skal bli et Shetland Triangle sjal (design: Evelyn Clark). (Takket være en velsignet godhjertet dame og venn fra Hobbyboden, har jeg fått tak i mønsteret allerede før den bestilte mønsterboka Wrap Style, er ankommet fra Amazon.com). Jeg er lykkelig takknemlig og strikker med Evilla kunstgarn 6/1, farge A-18 som er gammelrosa-/ burgundersjattert, og bruker pinner nr 4. Jeg liker litt luftige sjal og skjerf, så dette blir helt perfekt for meg.

My Ravelympics project is a Shetland Triangle, designed by Evelyn Clark. (Thanks to a good knitting- friend I’m able to start knitting, even though the Wrap Style book hasn’t arrived from Amazon. com, yet).. It’s, to my surprice, an quite easy pattern to both knit and memorice. The yarn I’m using for this Lace- project is Evilla Artyarn 6/1, color A 18 witch is pink/burgundy, and I knit with circle needles 4mm. This shawl will be quite fluffy and perfect for me, I think.

Mønsteret begynner å ta form. The pattern is starting to show.

Forumprat på nettet og Lacestrikking passer helt perfekt. Internet and Lace- knitting is perfect together.

Hjerteform i garnnøstet – en morsom tilfeldighet. The yarn got heart shaped. A funny coinsidence.